قیمت کاسه بشقاب

قیمت کاسه بشقاب

قیمت کاسه بشقاب

از قدیم تا به حال یکی از رایج ترین ظروف تزئینی و پذیرایی کاسه بشقاب ها بوده اند و هستند. قیمت کاسه بشقاب هم که بسته به نوع جنس و اندازه ی آن طبیعتا متفاوت می باشد. در ادامه انواع کاسه بشقاب را معرفی می کنیم.

این نوع کاسه بشقاب که بسیار ظاهر خاص و دلچسبی دارد هم برای پذیرایی لوکس و خاص شماست و هم برای دکوراسیون ویژه منزلتان. اگر گمان می کنید که نیاز به یک تنوع اساسی برای دیزاین خانه یا حتی محل کار خود دارید می توانید این بشقاب و کاسه ی دوست داشتنی را امتحان کنید. مطمئنم که راضی خواهید بود.

قیمت کاسه وبشقاب مس و پرداز اعلا
قیمت کاسه وبشقاب مس و پرداز اعلا

ظروفی که فیروزه کوبی می شوند چه کاسه و بشقاب و چه هر ظرف دیگری انگار از این رو به آن رو می شوند هم از حیث زیبایی و هم از جهت ارزش هنری. می دانید که یکی از معروف ترین معادن سنگ فیروزه در ایران و در نیشابور است و یکی از فعال ترین شهرها در صنعت و هنر فیروزه کوبی شهر گنبدهای فیروزه ای اصفهان است.

به فیروزه‌ای که از معدن‌های نیشابور درمی‌آید گفته می‌شود. معدن اصلی آن در روستای معدن علیا، بخش مرکزی شهرستان فیروزه قرار دارد؛ با ذخیره ۹ هزار تن و ظرفیت تولید سالانه ۱۹ تن. معدن فیروزه نیشابور از کهن‌ترین معادن فیروزه جهان است که از ۲۰۰۰ سال پیش از آن سنگ فیروزه استخراج می‌شود.

کاسه بشقاب فیروزه کوبی لوکس
کاسه بشقاب فیروزه کوبی لوکس

خاتم یعنی خاتمه یعنی تمام و شاید به این دلیل نام این هنر را خاتم گذاشته اند که زیبایی را در هنر به تمام و کمال به نمایش می گذارد.
هنری بی بدیل، زیبا و بسیار شیک. هنر خاتم روی مس روی هر ظرفی مثل کاسه ها و بشقاب های مس و خاتم چنان می درخشد که می تواند هرکسی را دقایقی به خود مشغول کند.

کاسه بشقاب خاتمکاری روی مس
کاسه بشقاب خاتمکاری روی مس

شاید با کلمات تشعیر و تذهیب تا حدودی آشنا باشید. تذهیب با تشعیر تفاوت دارد و اینجا در تولید این ظروف زیبا از هنر تشعیر استفاده شده است. کاسه بشقابی شیک ، لوکس و بسیار چشم نواز را در هنر تشعیر مشاهده می کنید که می تواند هم دل ببرد هم کارایی زیادی داشته باشد.

به احتمال خیلی بالا حتما یکی از این نوع را در منزل خود دارید. یا اگر نداشته باشید فکر می کنم قبلا در منزل مادر یا مادربزرگتان دیده اید. هنری که با خانه ها نیاکان ما آشناست. هنری که از دل رنگ مینای آسمان زاییده شده و هنوز در بین ایرانیان عزیز است و عزیز.

خرید اینترنتی ظروف میناکاری اصفهان
خرید اینترنتی ظروف میناکاری
  • قیمت کاسه بشقابهای مسی قلمزنی

شما هم از طرفداران هنر قلمزنی هستید؟ اگر پاسختان مثبت است حتما این سرویس قلمزنی شیک برای تان دلچسب است. قلمزنی هم هنری با پیشینه ی زیاد است. هنوز به یاد دارم وقتی که توی کوچه پس کوچه های اصفهان قدم می زدم، از گوشه و کنار بودند مغازه هایی که صدای ضربه های قلم و چکش از آن ها شنیده می شد. هنرمندان بی نام و نشانی که عاشق بودند و پرتلاش. حتی در نزدیکی منزلمان مغازه ی خرازی وجود دارد که در گذشته صاحبش توی همان مغازه مواقعی را که بیکار بود و مشتری نداشت قلمزنی می کرد. بارها شده بود برای خرید چیزی با پاهای کودکانه ام به مغازه اش رفته بودم و او را مشغول قلمزنی دیده بودم.

کاسه بشقاب مسی قلمزنی
کاسه بشقاب مسی قلمزنی هنرلوکس

تا به حال هر هنری را در این مطلب معرفی کردیم زیرساختش مس بود و روی آن هنری پیاده سازی شده بود. یکی دیگر از هنرهای پیاده شده روی ظرف کاسه و بشقاب مسی هنر حکاکی با روش الماس تراشی است. این هنر نیز حتما توجه شما را جلب می کند و خواسته ی شما را از داشتن یک محصول ویژه تامین می نماید.

این نوع از کاسه بشقاب ها برای تزئین ویترین و جهیزیه زیاد خریداری می شود. شاید دلیل آن این باشد که ظاهری شبیه به ظروف نقره دارند درحالی که قیمت آن ها بسیار مناسب تر بوده و اصلا قابل مقایسه با نقره نیست. مرغوبیت و کیفیت آن ها نیز بسیار خوب است.

کاسه ملیله
کاسه بشقاب ملیله کاری

کاسه بشقاب قدیمی

اگر به دنبال کاسه و بشقاب قدیمی هستید باید به مغازه های عتیقه فروشی مراجعه کنید. اما از نظر من مهم تر از قدیمی بودن یک شی ارزش هنری آن است. ممکن است یک ظرف از سال های دور باقی مانده باشد اما در ساخت و تولید آن هنر چندانی به کار گرفته نشده باشد. در مقابل ممکن است یک ظرف را همین امسال هنرمندی تولید کرده باشد اما در تولید آن بسیار وقت و انرژی و دقت هنری خرج کرده باشد.

عتیقه یا آنتیک (به فرانسوی: Antique) به هر چیز قدیمی که قابل گردآوری در کلکسیون‌ها باشد اطلاق می‌شود. اشیاء عتیقه به دلیل زیبایی، کم‌یابی، وضعیت، کاربرد، احساسات انسانی مربوط به آن یا هر ویژگی دیگری مورد توجه هستند. به طور معمول شی‌ای عتیقه شمرده می‌شود که پنجاه سال دیرینگی داشته‌باشد. جای معمول برای خرید و فروش عتیقه، عتیقه‌فروشی است.

به نظر شما ارزش کدامیک بیشتر است؟ هنر یا زمان ؟
البته نظرات متفاوت هستند و همگی محترم. اشیای عتیقه نیز به نوعی نشان دهنده تمدن و فرهنگ ما در گذشته های دور می باشند و چیزهایی را به نسل امروزی ثابت کرده و برای مان پیام هایی را از نیاکان به ارمغان آورده اند.
در کل مهم این است که ما به دنبال نیکی باشیم. اینکه در گذشته به ما چه گذشت و در آینده چه خواهد شد همه در گرو انسانیت و نیک زندگی کردن است.
اگر قدر هنر را بدانیم و ارزش صنایع دستی در حفظ هنر را درک کنیم متوجه می شویم که هنر امروز نیز اگر حمایت شود مانند همین اشیای عتیقه برای نسل های بعدی پیامی را از طرف ما با خودش خواهد برد.
هنرلوکس با عرض بهترین محصولات صنایع دستی یکی از حامیان هنر ایران زمین است.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *