مس و پرداز

خرید مس و پرداز اصفهان

مس و پرداز یا مس و نقاشی ( مس و مینا ) محصولی زیبا که تولید آن انقلابی بزرگ در صنعت محصولات دست ساز شهر اصفهان رخ داد. خرید صنایع دستی مس و پرداز به دلیل زیبایی و خاص بودن آن رونق زیادی دارد. طراحی و نقاشی بوسیله دست و جنس آن که تماما از فلز مس خالص و درجه یک تهیه شده است و سه لایه پوشش داده شده است.

با سلام خدمت شما هنر دوستان عزيز
تو اين مقاله قصد داریم اطلاعات و تجربيات خودمون را درباره يکي از لوکس ترين و پرطرفدار ترين سبک هاي صنايع دستي در اختيار شما عزيزان قرار بدهیم.
حدود سه سال پيش بود(سال 94-95)که در بازار اصفهان از محصولي بنام مس و پرداز يا همان مس و مينا رونمايي شد و چند توليد کننده ميناکاري سابق تصميم به توليد سبک جديدي از ظروف ميناکاري کرده بوند البته قبلا کارهاي جديد و خلاقانه زيادي توليد ميشد اما هيچ کدومشون مثل اين يکي خاص نبود و طولي نکشيد که طرفدار زيادي در سراسر ايران پيداکرد.

مشاهده محصولات مس و پرداز

بزاريد يکم درباره ساختار کلي اين محصول صحبت کنيم:
همانطور که مستحضريد ميناکاري زيرساخت مسي داره اما دليل اينکه يک لعاب سراميکي روي آن کشيده ميشود به اصطلاح سفيدش ميکنند که چند علت و مزيت داره:
اول اينکه ماهيت مس نرم و قابل انعطاف هست پس ما نميتونيم عملا محصولي داشته باشيم که با کمترين فشار تغيير شکل بده و اگر براي سخت کردن مس از آلياژ آن استفاده شود مثلا مقداري آهن يا هر فلز ديگر به آن اضافه شود در کوره به مشکل برخورد ميکنيم و رنگ دچار ترک خوردگي ميشه اما لعاب باعث سخت شدن مس ميشود و هيچکدام از مشکلات بالا رو بوجود نمیاد.

دومين دليل اينکه جلوه نقاشي بسيار زيبا ميشه چون زمينه ظرف سفيد هست و خيلي بهتر از رنگ تيره مس هست.
سوم لعاب مورد استفاده در هنر ميناکاري يک نوع لعاب آهن هست که اکثرا از ترکيه وارد کشور ميشه که کاربرد اصلي آن در صنعت ساختمان سازي اين کشور است که خيلي عالي با رنگ خاص آلماني ميناکاري با يکديگر تلفيق ميشوند.

پس مس خام با پيستوله آغشته به لعاب ميشه و وارد کوره در سپس مرحله نقاشي و مجدد کوره نهايي زياد از بحث اصلي دور نميشيم اما چون مس و پرداز همان سبک جديد ميناکاري هست لازم بود براي توضيح صفر تا صد توليد آن اول با آن شروع ميکرديم.
و اما در مس و مينا روش کار کمي متفاوت ميباشد بطوريکه مس خام بعد از گذراندن چندين مرحله سخت و تخصصي به زير ساخت ظروف تبديل ميشه که تا اين مرحله با مينا يا مس و فيروزه تفاوت چنداني نداره حالا در مس و پرداز بجاي پاشيدن لعاب ريز ساخت مسي ظروف مستقيم وارد مرحله نقاشي ميشود
همانطور که از اسمش هم پيداست سبک کار نقاشي بر روي اين سبک از ظروف پرداز مي باشد و در اين مرحله است که تفاوت ظاهري هر کدام از برند ها با يکديگر مشخص ميشود
از برترين و معروف ترين برند هاي توليد کننده بزرگ در اصفهان ميتوان به کارهاي استادان ماهر اين سبک از جمله استاد شاهين شيرازي استاد آقاجاني ميناي کهن استاد درويش و نادري و….. اشاره نمود کيفيت محصولات توليديشان در بالاترين سطح ممکن قرار دارند که همگي داراي ضمانت نامه کتبي و معتبره 120 ماهه مي باشد.
مجموعه صنايع دستي هنرلوکس افتخار دارد که تنها نمايندگي رسمي فروش اينترنتي برند هاي ذکر شده مي باشد که قادر است در کمترين زمان ممکن و با قيمت مناسب محصول مورد نظر شما را بصورت مستقيم و بدون واسطه از کارگاه توليدي به دست شما مشتريان عزيز برساند

خرید مس و پرداز

پشتیبانی و فروش: 09138888250

2.4/5 - (5 امتیاز)
این نوشته در هنر ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

2 دیدگاه برای “مس و پرداز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *