خرید فیروزه کوبی در کرمانشاه

فیروزه کوبی در کرمانشاه

خرید فیروزه کوبی در کرمانشاه از این جهت حایئز اهمیت است که کرمانشاه مرکز استان کرمانشاه و یکی از پرجمعیت ترین کلان شهرهای ایران محسوب می شود. این شهر در حال حاضر به این دلیل که یکی از شهرهای مرزی است و بر سر راه مسافران و زائران شهرهای مذهبی در عراق قرار دارد مورد توجه و حائز اهمیت می باشد.

 این شهر از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران به شمار می رود. شاید خیلی از ما کرمانشاه را با روایت عشق شیرین و فرهاد و قصر شیرین به خاطر بیاوریم. این شهر از قرن چهارم میلادی تا موقع حمله ی اعراب به ایران به عنوان دومین پایتخت ساسانیان در ایران بود.  کرمانشاه همیشه در جنگ های مختلفی که در ایران رخ می داده است آسیب های زیادی دیده است.

بهترین برند فیروزه کوبی

شاید شما هم به دنبال بهترین ها در خرید هر محصولی باشید. اما قبل از معرفی آن بهتر است کمی با هنر فیروزه کوبی بیشتر آشنا شویم.

خرید در کرمانشاه با ارساال رایگان

آموزش فیروزه کوبی
آموزش فیروزه کوبی

برای هنر فیروزه کوبی نیز مانند هر کار دیگری ابزارهای مخصوص این کار لازم است. این ابزار عبارتند از :

ظروف مخصوص : معمولا فیروزه کوبی را روی ظروف مسی انجام می دهند. این ظروف از قبل در صنعت مسگری آماده شده اند و سپس در اختیار هنرمندان فیروزه کوب قرار داده می شوند تا با دستان توانمند و خوش ذوق خود بر آن ها هنرنمایی کنند.

سنگ : سنگ فیروزه که باید خرد شود و سپس روی ظروف با دقت چسبانده شود.

چکش : برای کوبیدن سنگ روی ظروف مسی از چکش استفاده می کنند.

چسب : چسب مخصوص فیروزه کوبی که به آن لاک گردویی نیز می گویند از دو چسب سیاه و سفید مجزا تشکیل می شود و هنرمند باید آن ها را با  هم مخلوط کند. در ترکیب کردن آن ها از چسب سیاه به میزان دوبرار چسب سفید استفاده می شود. کیفیت چسب بسیار مهم است و بهتر است آن را از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید.

چراغ گاز یا چراغ بنزینی : بعضی از هنرمندان فیروزه کوب از آن برای گرم کردن ظروف هنگام چسباندن سنگ ها استفاده می کنند تا کار چسباندن را تسهیل کرده و کیفیت کار را نیز بالا ببرد.

انبر دستی : گاهی لازم است که ظروف مسی را به شکل دلخواهی فرم دهیم که در این صورت از این ابزار استفاده می کنیم.

پنس : در برداشتن و گذاشتن سنگ ها روی ظروف کار هنرمندان را آسان تر می نماید.

سمباده : برای صیقل دادن و صاف کردن سنگ ها روی سطح ظروف به میزان لازم از آن استفاده می شود.

و اما در مورد بهترین برندهای فیروزه کوبی می توان به صنایع دستی هنرلوکس ،  آقاجانی ، شاهین شیرازی  و صنایع دستی حافظ اشاره کرد.

خرید فیروزه کوبی در کرمانشاه

کرمانشاه یکی از شهرهای مرزی و در مسیر رفت و آمد مسافران و زائران است. از این جهت برای خرید و فروش صنایع دستی همچنین محصولات نفیس فیروزه کوبی و صادرات آن ها موقعیت بسیار خوبی دارد.

می توان از پتانسیل های صادراتی این شهر بیش از پیش بهره مند شد. مخصوصا در شرایط کنونی کشور که ما بیش از پیش به صادرات محصولات داخلی و تولیدات ملی خود نیازمند هستیم.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *