آینه شمعدان فیروزه کوبی

آینه و شمعدان فیروزه کوبی ، یکی از قدیمی ترین رسوم مراسم عروسی قرار دادن آینه و شمعدان در سفره عقد می باشد. اما تا حالا از خودتان پرسیده اید که آینه شمعدان عروس بیانگر چه نمادی هستند؟ آیا حتما لازم است آینه شمعدان فیروزه کوبی بخریم؟

از میان مدل های مختلف این آیینه شمعدان ها ، کدام یک از همه مناسب تر است؟ در اینجا قصد داریم ابتدا معرفی کاملی از فلسفه آینه شمعدان داشته باشیم و سپس به تمامی سوالاتی که ممکن است در ذهن شما باشد پاسخ دهیم.

آینه و شمعدان نماد چیست؟

در فرهنگ ما ایرانیان ،آینه مظهر روشنایی و خوش بختی است و شمعدان ها به عنوان نگهبان های محافظ در دو طرف آینه قرار میگیرند تا از بخت روشن عروس و داماد محافظت کنند. حضور آینه شمعدان در سفره عقد زمانی معنای واقعی خود را پیدا می کند که خطبه عقد در حال جاری شدن است و عروس و داماد یکدیگر را درون آینه می بینند. در نظر قدیمی تر ها این کار خوش یمن است و باعث میشود دل های زن و شوهر در طول زندگی مثل آینه، پاک و زلال باشد.

آینه و شمعدان فیروزه کوبی مسی

آیینه و شمعدان فیروزه کوبی اصفهان

فیروزه کوبی جزو صنایع دستی حساب می شود هر چند که وجه هنری و زیبایی آن هم مطرح است وکاربرد تزیینی هم دارد.
هنر فیروزه کوبی در ساخت ظروف مانند میوه خوری ، شکلات خوری دیده می شود و ظروف فیروزه کوبی جزو ظروفی هستند که علاقمندان مخصوص به خود را دارد.

این هنر زیبا و شگفت انگیز در ساخت زیورآلات هم دیده می شود و زیورآلات فیروزه کوبی فوق العاده زیبا با طرح های متفاوتی ساخته شده است وانگشتر با نگین فیروزه و جواهرات از زمان های قدیم مورد علاقه ی ایرانی ها بوده است .
یکی دیگر از جاهایی که از فیروزه کوبی در ساخت آن استفاده می شود سنگ فیروزه کوبی می باشد و خرید سنگ فیروزه کوبی مشتریان خاص خود را دارد.

Turquoise mirror candlestick

فیروزه کوبی هنری است که می توان آن را زیر نظر هنرمندان این کار فرا گرفت وپس از آموزش فیروزه کوبی در منزل شروع به درآمد زایی کرد. در آمد فیروزه کوبی هم بسته به مهارت و تخصص شما می تواند متفاوت باشد . البته اگر در این کار تخصص داشته باشید می تواند درآمد فیروزه کوبی برای شما خوب باشد و قیمت فیروزه کوبی رو بسته به مهارت خود افزایش دهید. شما می توانید اطلاعات بیشتر را در صفحه فیروزه کوبی مطالعه نمایید .

آینه و لاله فیروزه کوبی اصفهان

چرا آینه شمعدان فیروزه کوبی ؟

ست آینه شمعدان یکی از موارد اصلی برای خرید جهاز هر نو عروس است و تنوع بالای این محصول در جنس های مختلف ممکن است که انتخاب را برای کسانی که قصد خرید جهاز دارند کمی سخت کند.

پیشنهاد ما به شما خرید آینه شمعدان فیروزه کوبی است؛ شما علاوه بر این که با این کار یک اثر هنری و یک صنایع دستی ارزنده که حاصل کار دست هنرمندان فیروزه کوبی است را خریداری کرده اید و همراه با حمایت از هنرمندان در عرصه تولید صنایع دستی، از زیبایی و جلوه خاص فیروزه کوبی در دکوراسیون خانه خود استفاده کردید. بهترین نمونه آیینه شمعدان فیروزه کوبی شده، اثر دست هنرمندان اصفهان می باشد.

آیینه عروس فیروزه کوب

آینه فیروزه کوبی

آینه فیروزه کوبی یکی از بهترین سوغاتی اصفهان می باشد که می توانید برای عزیزان خود تهیه نمایید و یا به عنوان مدیر شرکت به کارمندان خود بدهید آینه فیروزه کوبی است. برای خرید این محصول باید در نظر داشته باشید که آن را از مراکز خرید معتبر و با کیفیت بخرید تا از مرغوبیت فیروزه کاری و جنس آینه مطمئن باشید. این محصول در ابعاد مختلف تولید و عرضه می شود و برای ساخت آن از بهترین آلیاژ مس استفاده شده، چسب مخصوص فیروزه کوبی از نوع درجه 1 می باشد و در پایان سنگ فیروزه استفاده شده برای تزئین این آیینه ها، فیروزه مرغوب نیشابور می باشد.

آیینه و لاله فیروزه کوبی

شمعدان فیروزه کوبی

شمعدان فیروزه کوبی تلفیق مس و فیروزه به همراه خلاقیت و هنر اصیل ایرانی است که امروزه به یکی از پرفروش ترین صنایع دستی تبدیل شده و حتی به سایر نقاط جهان نیز صادر می شود. شمعدان فیروزه کوبی تلفیق هنر گذشتگان و نیاکان ما است که از دیرباز تا کنون نسل به نسل منتقل و برجای مانده است.

فیروزه کوبی نوعی از آثار هنری است که می توان آنرا اینگونه تعریف کرد: هنر آرایش و چینش سنگ های با ارزش فیروزه در کنار هم. شمعدان فیروزه کوبی تلفیق هنر و ساخته دست اساتید بزرگ و خوش ذوق ایرانی و اصفهانی است که هر ساله تعداد زیادی از مسافران و گردشگران را به خود جذب می کند.

فیروزه کوبی آینه و شمعدان

مراحل تولید آینه شمعدان فیروزه کوبی

زرگری

اولین مرحله ساخت آینه شمعدان فیروزه کوبی زرگری می باشد که عبارتست از ساخت و آماده سازی ظروف مس و فیروزه با یکی از فلزات مس، برنج، نقره، ورشو و یا برنز. این هنر توسط صنعتگران زرگر یا سازنده ی فلزات بوسیله ی دست، پرس و یا به کمک هر دو انجام می گردد.

قیمت آینه و شمعدان فیروزه کوبی

فیروزه کوبی

در مرحله بعد ظروف مسی فیروزه کاری را در دمای حدود 30 درجه سانتیگراد حرارت داده و روی قسمت هایی که باید فیروزه کوبی گردد «لاک گردوئی» می پاشند به طوری که پودر لاک تقریباً ذوب شده و سطح قسمت مربوطه را بپوشاند.

در حالی که هنوز لاک بر سطح شیئی نرم و مذاب بوده و حالت چسبندگی دارد مقداری از خرده سنگ های فیروزه که بر حسب اندازه ی لازم از قبل آماده شده به صورت منظم دانه به دانه توسط پنس روی کار قرار می دهند. سنگ ها باید طوری در کنار هم قرار گیرند که حتی الامکان فاصله یی بین آن ها باقی نماند.

خرید آینه و شمعدان فیروزه روی مس
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن آینه-شمعدان-فیروزه-مسی-1024x768.jpg است
آینه و شمعدان فیروزه کوبی مسی
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن Turquoise-mirror-candlestick-1024x767.jpg است
Turquoise mirror candlestick
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن آینه-لاله-فیروبی-اصفهان-1024x768.jpg است
آینه و لاله فیروزه کوبی اصفهان
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن آیینه-عروس-فیروزه-کوب-1024x768.jpg است
آیینه عروس فیروزه کوب
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن آیینه-لاله-فیروزه-کوبی-1024x767.jpg است
آیینه و لاله فیروزه کوبی
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن فیروزه-کوبی_آینه-شمعدان-1024x768.jpg است
فیروزه کوبی آینه و شمعدان
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 515488-1024x768.jpg است
قیمت آینه و شمعدان فیروزه کوبی
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 23423434-1024x768.jpg است

پس از سرد شدن شیء قسمت های لاک بصورت سخت و سفت در می آیند. بعد از این مرحله قسمت های پوشیده شده از لاک و سنگ فیروزه را به وسیله سنگ سمباده «آب ساب» می نمایند تا قسمت های اضافی لاک و برجستگی های جزئی سنگ ها سائیده و صیقلی گردد. در اینجا است که سنگ های فیروزه برنگ فیروزه یی و لاک به رنگ تقریباً سیاه ( قهوه یی تیره) در بین فواصل سنگ ها نمایان می شود.

پرداخت آینه شمعدان فیروزه کوبی

در این مرحله آینه شمعدان فیروزه کوبی را بوسیله ی پلی استر یا روغن زیتون یا روغن کنجد پولیش می نمایند تا این قسمت ها نیز شفاف و درخشان گردد.
“هر چه تکه های سنگ در ظروف مسی فیروزه کاری شده بصورت منظم تر در کنار یکدیگر نصب شده باشند و فاصله ی زیادی در بین قطعات فیروزه دیده نشود کار دارای ارزش هنری بیشتری است.”

فیروزه ای که در آینه شمعدان فیروزه کوبی استفاده می شود

ساخت آینه و شمعدان فیروزه کوبی به نوعی یک به سازی برای سنگ فیروزه محسوب می شود. در فرآیند فیروزه کوبی در واقع از فیروزه های هدر رفته و غیر قابل استفاده همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود استفاده می شود. این کار به نوعی یک استفاده ی بهینه از بقایای سنگ فیروزه نیز می باشد. در این روش قطعات کوچک فیروزه در کنار هم چسبانده شده و در نهایت جلا داده می شوند.

این روش به جز سنگ فیروزه برای انواع دیگری از سنگ ها به غیر از الماس نیز کاربرد دارد. فیروزه هایی که برای ساخت این ظروف به کار می روند در حالت عادی فاقد ارزش خاصی هستند و حتی نمی توان آنها را تراش داد. بنابراین بهتر است رنگ شوند و در مواردی مشابه آنچه که توضیح داده شد به کار روند. از آنجایی که این کار دارای ارزش افزوده است بنابراین یک بهسازی برای سنگ فیروزه نیز محسوب می شود.

آینه فیروزه کوبی اثر استادکار
آینه فیروزه کوبی امیر آقاجانی

شرایط نگهداری از آینه شمعدان فیروزه کوبی

بهتر است آینه شمعدان فیروزه کوبی را در مجاورت مواد روغنی و شیمیایی مثل کرم و عطر و ادکلن و مواد آرایشی قرار ندهید. زیرا منافذش حالت تخلخلی دارد و مواد روغنی را جذب خودش نموده و به مرور ایام باعث تغییر رنگ فیروزه می شود.

در معرض تابش نور آفتاب قرار نگیرد زیرا آفتاب سبب تغییر رنگ در نگین فیروزه می شود.
از آب گرم و پودر ماشین برای شستشو استفاده نمایید. (هرگز از تمیز کننده ها و آب داغ استفاده نکنید)

قیمت آینه شمعدان فیروزه کوبی

سایت صنایع دستی هنر لوکس تلاش کرده است تا آینه شمعدان فیروزه کوبی قیمت مناسبی را نسبت به سایر انواع آینه شمعدان ها داشته باشد . برای اطلاع از موجودی آینه شمعدان فیروزه کوب قیمت مناسب به سایت فروشگاه هنر لوکس مراجعه و یا با ما تماس بگیرید. فروشگاه صنایع دستی هنرلوکس آینه شمعدان فیروزه کوبی قیمت مناسب را به فروش می رساند و انواع سفارشات شما را در طرح ها و اندازه های مختلف دارا می باشد.

جهت ثبت سفارش هر یک از عکس های آینه ها و شمعدان های بالا میتوان با شماره 09138888250 در تماس باشید . پاستخگوی 24 ساعته در شبکه های مجازی واتساپ و تلگرام

2.3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *