کشکول فیروزه کوبی مسی

کشکول فیروزه کوب مسی یکی از زیباترین محصولات شهر اصفهان می باشد. در این مقاله قصد داریم شما با انواع کشکول های مسی فیروزه کوبی آشنا نماییم به همراه عکس و قیمت کشکول فیروزه کوبی شده و همچنین با تاریخچه و مراحل تولید آن نیز آشنا می شوید.

کشکول چیست؟

کشکول در گذشته ظرفی بوده است که بوسیله میوه‌ای شبیه نارگیل یا فلز و سفال ساخته می شد. در قدیم استفاده آن جهت نگداری انواع خوراکی ها و حبوبات بوده است که مردم و به خصوص درویشان داخل آن ریخته و آن را بر روی دوش خود قرار می دادند. به مروز زمان کشکول ها کاربرد خود را از دست دادند و با تغییر فرهنگ و گذشت زمان کاربرد کشکول ها در زمان حال حاضر تغییر کرده است.

کشکول مسی اصفهان

امروزه هنرمندان صنایع دستی اصفهان توانسته از از فلز با ارزش مس با سختی و مشقت فراوان طراحی و تولید کرده اند. سختی و مشقتی که استادکاران خم کار مس آن را به جان میخرند و دست به تولید این ظرف زیبا و با ارزش میدهند به دلیل این است که کلیه مراحل شکل دهی و تولید زیرساخت آن بوسیله دست و نیروی بدنی انجام گرفته می شود.

قیمت کشکول فیروزه کوبی شده

شما میتوانید جهت مشاهده قیمت و خرید کشکول فیروزه کوبی با پشتیبانی فروش هنرلوکس تماس بگیرید و با کسب اطلاعات بیشتر خرید خوبی را تجربه نمایید.
در زیر عکس چند نمونه کشکول فیروزه کوبی با برند های مختلف از جمله کشکول فیروزه کوبی آقاجانی ، حمید حسینی استاد شمایی و استاد شاهین شیرازی را برای شما می گذاریم شما می توانید پس از انتخاب با ما از طریق شماره های تماس و کلیه ی شبکه های اجتمایی به صورت 24 ساعته با ما در ارتباط باشید.

کشکول مسی فیروزه کوب
کشکول فیروزه کوبی شده اصفهان
فیروزه کوبی کشکول کوچک
خرید کشکول فیروزه کوبی
قیمت کشکول فیروزه کوبی
کشکول فیروزه کوبی حسینی
کشکول مسی اصفهان
[ratings]

جنس و اندازه ی کشکول

شاید تا به حال کشکول های زینتی را در جنس ها و اندازه های مختلف در بازار دیده باشید. حتی شاید در مورد کشکول اطلاعات چندانی نداشته اید و برایتان سوال پیش امده باشد که این شی چیست و چه استفاده ای دارد. کشکول های دیوار آویز هم وجود دارند که بعضی افراد آن ها را خرید می کنند.

اما در بین همه ی انواع کشکول ها ، نوع فیروزه کوبی شده روی مس بسیار خاص و متفاوت و زیباست. این محصول ماندگارترین نوع کشکول است که همیشه به یادآورنده سنت ها و ارزش های دیمی مردم این مرز و بوم خواهد بود.

می توانید آن را به کسانی که به آیین درویشی علاقه مند هستند هدیه بدهید.

شاید هنوز هم در بعضی از مناطق دراویش حضور داشته باشند. البته امروزه حتی سبک زندگی دراویش نیز ممکن است تغییر کرده باشد اما رسم کلی و آیین درویشی هنوز هم در جاهایی به چشم می خورد برای مثال دراویش گنابادی را می توان نام برد که شاید در مورد آن ها مطالبی را شنیده باشد اما شیوه ی زندگی آن ها را از نزدیک ندیده باشید.

در گذشته کشکول برجسته‌ترین نشانی شناسایی درویش ها بود. از کشکول های معروف می توان کشکول ظهیرالدوله و کشکول شاه نعمت‌الله ولی را نام برد. کشکول آنقدر دربین صوفیان رواج پیدا کرد که جنبه روحانی و معنوی پیدا کرد. این وسیله بیشتر در زمان صفویه و قاجار نشان صوفیان بود. به همین دلیل معمولا کسانی که به تصوف علاقه مند هستند آن را تهیه کرده و در منزل خود دارند.

می توانید در سایت هنرلوکس انواع آن را مشاهده کنید و هرکدام را که مورد پسندتان بود خریداری نمایید. ما همچنین پاسخ گوی تمامی سوالات شما هستیم. 09138888250

Rate this post

1 دیدگاه برای “کشکول فیروزه کوبی مسی

  1. علی ایراهیمی گفته:

    کشکول فیروزه کوبی واقعا زیباست . هنرمندان فیروزه کوب اصفهان واقعا خلاق و هنرمند می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *