لیست قیمت فیروزه کوبی

می توانید از لینک زیر لیست قیمت محصولات فیروزه کوبی را به صورت یکجا دانلود کرده و مطالعه کنید. همچنین در ادامه ی مطالب هر دسته از محصولات با تصویر و لینک مربوطه به صورت جداگانه معرفی شده است.

انواع محصولات فیروزه کوبی

محصولات متنوع فیروزه کوبی با قیمت های مختلف وجود دارند.

قیمت آجیل خوری فیروزه کوبی : آجیل خوری فیروزه کوبی در سایزهای مختلف وجود دارد. این محصول از محصولات تزئینی و مصرفی فیروزه کوبی است که می توانید آن را داخل ویترین قرار داده یا به عنوان ظرف آجیل از آن استفاده کنید. البته از آن به عنوان ظرف گزخوری هم استفاده می شود. قیمت آجیل خوری فیروزه کوبی نیز بسته به سایز آن متفاوت است.

 

آجیل خوری فیروزه کوبی اصفهان

قیمت شکلات خوری فیروزه کوبی : شکلات خوری فیروزه کوبی نیز در سایزهای مختلف موجود می باشد که هم از آن به عنوان ظرف شکلات هم شیرینی و گز می توانید استفاده کنید. همچنین درب شکلات خوری ها در مدل های مختلف ساده یا شبکه بری موجود می باشند که قیمت شبکه بری ها کمی بالاتر است. شبکه بری روی ظروف فلزی هنری است که مستلزم دقت و ظرافت زیادی است.

ست گلدان شلغمی و شکلات خوری شبکه بری فیروزه کوبی
ست گلدان شلغمی و شکلات خوری شبکه بری فیروزه کوبی

قیمت گلدان فیروزه کوبی : گلدان های فیروزه کوبی در مدل ها و سایزهای مختلف همیشه زینت بخش ویترین منازل بوده اند و گزینه ی مناسبی برای تکمیل جهیزیه ی عروس می باشند. گلدان ها فیروزه کوبی را می توان هم به صورت تکی و هم به صورت جفت و قرینه در ویترین منزل استفاده کرد. می توانید داخل آن ها گل مسی نیز قرار دهید تا با رنگ لبه ی گلدان که ظرف مسی است ست شده و زیبایی و درخشش بیشتری به آن ببخشد.

گلدان فیروزه کوبی اصفهان 30 سانتی

قیمت سنگاب فیروزه کوبی : سنگاب ها در قدیم ظروف بزرگ سنگی بوده اند که در مکان هایی مثل مساجد قرار می داده اند و درآن آب می ریختند تا مردم از آن بنوشند. به همین دلیل به آن ها سنگ آب یا سنگاب می گفته اند. امروزه سنگاب های فیروزه کوبی نمادی از آن ها هستند. زیرا دیگر امروزه ظرف سنگاب در مکان های عمومی استفاده نمی شود و کاربردی ندارد. از سنگاب های فیروزه کوبی شده هم به عنوان ظروف تزئینی و هم در اندازه های مختلف به عنوان ظرف گزخوری، شکلات خوری یا آجیل خوری نیز استفاده می شود.

سرویس سنگاب و گلدان فیروزه کوبی
سرویس سنگاب و گلدان فیروزه کوبی

قیمت قندان فیروزه کوبی : قندان های فیروزه کوبی را هم می توانید به صورت جداگانه و تکی و هم در کنار سرویس چای خوری فیروزه کوبی بگذارید. قندان های فیروزه کوبی نیز در سایزهای مختلفی موجود می باشند. قرار دادن قندان در کنار سرویس چای خوری زیبایی آن را دوچندان نشان می دهد.

سینی و قندان فیروزه کوبی
سینی و قندان فیروزه کوبی

قیمت سرویس فیروزه کوبی : سرویس ها ترکیبی از محصولات فیروزه کوبی می باشند. برای مثال یک شکلات خوری می تواند با یک جفت گلدان یا سنبلدان ست شود. یک کشکول می تواند با یک جفت گلدان یا سنبلدان یا تنگ فیروزی کوبی ست شود. اینکه شما کدام محصولات را با هم ست کنید به سلیقه ی شخصی تان بستگی دارد. البته در بین سرویس ها سرویس شربت خوری و چای خوری فیروزه کوبی جایگاه ویژه ای دارند.

سرویس شربت خوری فیروزه کوبی
سرویس شربت خوری فیروزه کوبی لوکس

سایر محصولات فیروزه کوبی شامل : آینه و شمعدان، کشکول ، تنگ، سرویس چای خوری، قلیان، کاسه بشقاب، سرویس سماور و غیره می باشند که در سایت هنرلوکس می توانید آن ها را به همراه عکس و قیمت مشاهده نمایید.

نحوه ی تولید محصولات فیروزه کوبی

لیست قیمت فیروزه کوبی بستگی به سایز محصول و میزان کاری که بر روی آن انجام شده است دارد. اگر روند تولید محصولات فیروزه کوبی را نمی دانید در مورد آن کمی برای شما توضیح می دهیم و سپس لیست محصولات را معرفی می کنیم.

در تهیه ی این محصولات باید ابتدا ظرف زیر ساخت آن در کارگاه مس گری تهیه شود. از طرفی باید سنگ فیروزه نیز تهیه گردد که در بین سنگ های فیروزه کوبی، سنگ فیروزه ی نیشابور از کیفیت و مرغوبیت بالاتری نسبت به بقیه ی سنگ های فیروزه برخوردار است.

سپس با استفاده از ابزار مخصوص و در چند مرحله این سنگ ها بعد از خرد شدن بر روی بدنه ی ظروف چسبانده می شوند، صیقل داده می شوند و مسطح و صیقلی می شوند. پس از اتمام کار، ظروف با روغن های کنجد یا زیتون جلا داده می شوند و براق و تمیز می شوند.

توضیحاتی که در بالا داده شد، مختصر و خلاصه ای بسیار کوتاه از روند تولید محصولات فیروزه کوبی صرفا جهت آشنایی کسانی بود که هیچ ذهنیتی راجع به این محصولات ندارند. در فیروزه کوبی اصفهان می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه تولید فیروزه کوبی را مطالعه کنید.

آموزش فیروزه کوبی
آموزش فیروزه کوبی
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *