فروش عمده ملیله کاری

فروش عمده ملیله کاری

ملیله کاری چیست؟

پیش از پرداختن به بحث فروش عمده ملیله کاری اندکی در مورد هنر ملیله توضیح می دهیم. یکی از صنایع دستی که در آن از فلزات مختلف مانند نقره، طلا و مس استفاده می شود و ظروف فلزی به شکلی شبیه به پارچه های تزئینی ساخته می شوند. یک نمونه از تصویر این ظروف را در زیر تماشا می کنید.

کشکول ملیله کوچک
کشکول ملیله کاری کوچک

شاید بعضی از افراد که هنر ملیله کاری را نمی شناسند آن را با ملیله دوزی که روی پارچه انجام می شود اشتباه بگیرند. ملیله کاری مخصوص فلزات است و با آن ظروف مختلف ساخته می شوند اما ملیله دوزی مخصوص پارچه ها بوده و روی پارچه شکل های مختلفی با وسایل مخصوص به خودش دوخته می شود.

فروش ملیله کاری به صورت عمده

اگر قصد خرید عمده ی محصولات ملیله کاری را دارید ، هنرلوکس هر کدام از این محصولات را به صورت عمده در تمامی استان های ایران به فروش می رساند. پیشنهاد ما برای خرید این محصولات یا هر نوع دیگر از صنایع دستی به شما این است که اینگونه محصولات را از فروشگاه های معتبر (چه به صورت حضوری و چه به صورت اینترنتی) خریداری نمایید. زیرا مرغوبیت جنس و دقت و کیفیت در ساخت آن بسیار اهمیت دارد.

تولید عمده ظروف ملیله

اگر دوست دارید در مورد روش تولید ظروف ملیله بیشتر بدانید ما در این مطلب برای شما توضیح می دهیم.

ابزار و مراحل تولید ملیله

بوته : ظروفی است از جنس گرافیت. این ظروف در مقابل حرارت مقاوم است و آسیب نمی بیند اما حرارت را به خوبی انتقال می دهد. در نتیجه گزینه ی بسیار مناسبی است برای ذوب کردن شمش های طلا و نقره که قرار است به مفتول و سپس به ظروف ملیله تبدیل بشوند.

ریچه : نقره یا طلای آب شده را داخل ریچه می ریزند. ریچه دارای شیارهایی است که فلز آب شده به شکل آن شیارها در می آیند. در واقع شبیه شمش های بسیار نازک با قطر کم می شوند.

کوره : که برای حرارت دادن و ذوب کردن فلز ملیله کاری از آن استفاده می شود.

چکش : در اندازه های مختلف 100 گرمی و 200 گرمی وجود دارد.

سندان : در بیشتر صنایع فلزکاری از این وسیله استفاده می شود.

چهارسو : شمش سرد شده را از ریچه درآورده ، روی سندان می گذارند و چکش کاری می کنند تا تا قسمت های که در ریچه درست پر نشده است منظم شود. به شکل حاصل چهارسو گفته می شود.

مفتول ملیله: چهار سو را در میان غلتک‌هایی قرار می دهند تا با فشرده شدن از میان آنها رد شود. این عمل تکرار می شود تا هر بار فلز مورد نظر نازکتر و درازتر بشود. با این کار مفتول های ملیله ساخته می شوند.

حدیده : دستگاهی است که دارای سوراخ هایی با اندازه های مختلف است. مفتول ملیله را از این سرواخ ها عبور می دهند تا نازک تر شده و به قطر موردنظرشان برسد. سپس مفتول ها را دور یک قرقره می پیچند.

انواع انبر : انبردست، انبر آتش‌کاری، انبر دم باریک، انبر دم پهن

قیچی : برای چیدن مفتول ها در اندازه ی مورد نیاز استفاده می شود.

تا این قسمت روش تولید مفتول ملیله کاری را تا حدودی توضیح دادیم. حالا باید به سراغ ساختن ظروف به وسیله ی این مفتول ها و دستگاه و ابزار مخصوص برویم.

تولید و فروش عمده ظروف ملیله کاری

قالب : قالبی که از روی آن شی مورد نظر را می سازند و از جنس آهن است. بعضی از اشیا ممکن است به شکلی باشند که لازم باشد چند قالب برای قسمت های مختلف آن ها استفاده شود تا در نهایت این قسمت ها را به هم جوش بدهند تا ظرف کامل و نهایی به دست بیاید.

موم‌گذاری کردن : سپس روی نوار دور قالب را با موم موج اندود می‌کنند. سپس سطوح موم اندود شده می تراشند و صاف می‌کنند تا در نهایت لایه ای از موم به ضخامت یک میلی‌متر باقی بماند.

مفتول آهنی: ابتدا باید مرحله ی ملیله چینی که یکی از مراحل مهم در صنعت ملیله به شمار می رود انجام شود و پس از آن وقتی تمام سطح کار را با نوارهای ملیله به شکل‌های گوناگون پوشاندند ظرف را با مفتول‌های نازک آهنی می‌بندند.

گرد لحيم : تشکیل شده از پودر بوراکس و براده‌ی بسیار ریز نقره که با هم مخلوط شده اند و روی سطح ملیله پاشیده می شود.

مشعل گازی : برای حرارت دادن ظرف استفاده می شود. این کار باعث می شود همه ی اجزای ظرف به هم متصل شوند و یکپارچه و یکدست بشوند.

در نهایت ظرف را سمباده زده و پرداخت می کنند تا درخشان و براق و زیباتر شود.

تولید و فروش عمده ملیله کاری
تولید و فروش عمده ملیله کاری هنرلوکس
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *