فروش ظروف سفالی در اهواز

ظروف سفال

فروش ظروف سفالی در اهواز ، خرید سفال در اهواز ، خوزستان – گلدان بشقاب و…

فروش ظروف سفالی در اهواز ، ابتدا توضیح مختصری در مورد شهر اهواز ارائه می دهیم. اهواز مرکز استان خوزستان و یکی از کلان شهرهای ایران محسوب می شود.  این شهر در بخش جلگه‌ای خوزستان واقع شده است. و ۱۲ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

رودخانه کارون که از کوه‌های بختیاری سرچشمه می گیرد ، با ورود به اهواز، این شهر را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند. کارون پرآب‌ترین رودخانه ایران است.

اهواز یکی از شهرهای وسیع ایران نیز محسوب می‌شود.این شهر با ۱۸۶۵۰ هکتار مساحت دارد.

صنایع مختلفی در اهواز فعال هستند که از آن جمله می توان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت فولاد خوزستان نیز که از تولیدکنندگان بزرگ فولاد خام کشور است  را نام برد.

سفالگری با دست

سفال یکی از صنایع دستی ایران است که با استفاده از گل ساخته می شود. به فردی که ظروف سفالی درست می کند سفالگر گفته می شود.

سفالگری
سفالگری

برای ایجاد سفال گل مخصوص وجود دارد که مرغوبیت آن نیز اهمیت دارد. خاک رس از بهترین انواع خاک ها برای این صنعت به شمار می رود. علت آن این است که خاک رس از بهترین ذرات سنگ ها و صخره ها ایجاد شده است.این ذرات در اثر باد و باران فرسایش یافته و سپس بوسیله ی آب های جاری جابجا شده اند.

دستگاه مخصوصی برای سفالگری وجود دارد که این دستگاه ها در قدیم به شکلی بودند که سفالگر باید با پای خود و چرخاندن اهرم پایین آن ، صفحه ی بالای آن را به حرکت و چرخش در می آورد. امروزه این دستگاه ها به صورت برقی و پدالی کار می کنند و از میزان زحمت آن کاسته شده است.

چرخ سفالگری قدیمی

چرخ سفالگری قدیمی

چرخ سفالگری جدید
چرخ سفالگری جدید

 

چرخ سفال گری جدید
چرخ سفال گری جدید

شهر اهواز نیز یکی از شهرهای بسیار فعال در صنعت سفالگری می باشد که در آن ساخت و تولید و خرید و فروش سفال همیشه انجام می شده و هم اکنون نیز انجام می شود.

به خاطر استقبال زیاد از سفال در اهواز قرار شد که یک خانه تخصصی سفال در این شهر تاسیس گردد. در این مکان به آموزش تخصصی سفال به علاقه مندان می ژردازند. علاوه بر آن امکاناتی را نیز در اختیار هنرجویان قرار خواهند داد. برای مثال در این مرکز کوره‌های متعددی نصب می شود تا هنرجویان بتوانند سفال‌های ساخته شده خود را در این کوره‌ها بپزند.

فروش سفال

در شهر اهواز هرساله نمایشگاه های سفال نیز دایر می گردند و در آن ها آثار زیبای کاربردی و تزئینی هنرمندان به فروش می رسند.

هنوز بسیارند افرادی که علاقه دارند در ظروف سفالی آب یا غذا میل کنند. ظروف سفالی آب را به میزان بیشتری خنک نگه می دارد. به همین جهت در قدیم از کوزه های سفالی برای نگهداری آب استفاده می شده است.

در شهرهای مختلف ایران صنایع دستی تولید و به فروش می رسد. اهواز نیز یکی از شهرهای فعال در این زمینه است. برای خرید صنایع دستی از مجموعه ی هنرلوکس نیز در خدمت شما مشتریان عزیز هستیم.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *