صنایع دستی در جهیزیه

صنایع دستی در جهیزیه

خرید صنایع دستی در جهیزیه

امروزه استفاده از صنایع دستی در جهیزیه رو به افزایش است.

یکی از دلایل آن روی آوردن مردم به هنر می باشد. وسایل تزئینی که جنبه هنری هم داشته باشد در واقع یک تیر با دو نشان است.

صنایع دستی سنتی در جهیزیه عروس

بعضی از صنایع دستی نیز می تواند در دیزاین سنتی منزل استفاده شود. از طرفی امروزه در هیاهوی زندگی شهری و ماشینی و در لابلای سرعت و پیشرفت تکنولوژی مردم دلشان برای نوع زندگی قدیمی و ستنی تنگ شده است. به همین خاطر دوست دارند با تزئین اتاق و محل زندگی شان سبک گذشته را زنده نگه دارند و با آن خاطره بازی کنند.

این علاقه به آثار هنری کم کم به دکوراسیون در جهیزیه عروس نیز راه پیدا کرده است. هرچند از گذشته ها نیز در جهیزیه نوعروسان از صنایع دستی هم استفاده می شده اما در سال های اخیر پرنگ تر شده است.

سرویس سماور مسی دیزاین سنتی
سرویس سماور مسی دیزاین سنتی

صنایع دستی لوکس در جهیزیه

بعضی از انواع صنایع دستی بسیار لوکس و زیبا بوده و در جهیزیه مانند نگینی می درخشند. برای مثال انواع محصولات فیروزه کوبی یا انواع نقاشی روی مس از این دسته به شمار می روند.

حتی افرادی که به محصولات دکوری یا تزئینی علاقه ای ندارند و نمی خواهند در جهیزیه خود از این دست محصولات داشته باشند با دیدن محصولات تزئینی صنایع دستی به احتمال زیاد نظرشان عوض می شود.

علت این امر این است که صنایع دستی با دیگر محصولات دکوری تفاوت زیادی دارد. این محصولات نشان دهنده هنرمند بودن ایرانیان است و به نوعی در زنده نگه داشتن تمدن و فرهنگ ما تاثیرگذار می باشد. این موارد هر انسان با ذوقی را به وجد می آورد که از این محصولات زیبا و دوست داشتنی حداقل یکی دو مورد هم که شده در منزل خود داشته باشد.

صنایع دستی لوکس در جهیزیه
صنایع دستی لوکس در جهیزیه

ویترین صنایع دستی

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که محصولات تزئینی را در ویترین قرار می دهید می توانید یک ویترین فقط مخصوص به صنایع دستی داشته باشید. در این مورد ایده های مختلفی وجود دارد :

  • ویترین اختصاصی صنایع دستی

در این مدل از ویترین همه محصولات از یک نوع هستند. مثلا همه ی آن ها فیروزه کوبی می باشند. برای مثال می توان در یک طبقه سرویس چای خوری فیروزه کوبی گذاشت ، در یک طبقه ی دیگر یک کشکول فیروزه کوبی ، در طبقه دیگری هم یک سرویس شکلات خوری و یک جفت گلدان فیروزه کوب.

  • ویترین ترکیبی صنایع دستی

در این مدل شما می توانید در هر طبقه یک نوع از صنایع دستی را قرار دهید. مثلا در یک طبقه یک محصول مس و پرداز ، در یک طبقه محصولات فیروزه کوب و در یک طبقه ی دیگر محصولات مس و خاتم و …

محصولات تزئینی در چیدمان جهیزیه

می توان محصولات تزئینی جهیزیه را خارج از دکور یا ویترین و در قسمت های مختلف منزل قرار داد. برای مثال گذاشتن چند محصول تزئینی کوچک در اطراف تلویزیون ، یا قرار دادن یک محصول دکوری بزرگ روی یک میز تکی در گوشه سالن و …

دیوار منزل نوعروس نیز می تواند مزین به محصولات صنایع دستی شود. بشقاب های دیوار کوب در انواع میناکاری ، مس و پرداز ، فیروزه کوبی ، مس و خاتم و … ، ساعت دیواری خاتم کاری ، قلمزنی یا هردو ، تابلوهای قلمزنی با قاب ساده یا با قاب خاتمکاری در انازه های مختلف و … می توانند زینت بخش دیوارهای سالن و اتاق های منزل زوج جوان باشند.

سرویس فیروزه در چیدمان جهیزیه
سرویس فیروزه در چیدمان جهیزیه

محصولات کاربردی صنایع دستی در جهیزیه

علاوه بر محصولات تزئینی محصولات کاربردی نیز وجود دارند که بیشتر آن ها دارای دو مصرف کاربردی و تزئینی با هم هستند. برای مثال شکلات خوری در انواع مختف فیروزه ، مینا ، مس و پرداز و … هم می تواند یک محصول مصرفی و هم یک محصول دکوری به شمار بیاید. این بستگی به بانوی منزل دارد که کدام استفاده را برای یک محصول صلاح بداند و بپسندد. در بین محصولات خاتم کاری نیز موارد کاربردی فراوانی به چشم می خورند.

بعضی از محصولات صنایع دستی نیز بیشتر جنبه کاربردی دارند مانند قابلمه ها و ماهیتابه های مسی که روی بدنه ی آن ها خیلی قلمزنی نشده باشد و بیشتر برای پخت و پز تولید شده باشند. یا سفره قلمکار که بیشتر برای رومیزی استفاده می شوند.

ظروف مسی کاربردی در جهیزیه
ظروف مسی کاربردی در جهیزیه

مجموعه صنایع دستی هنرلوکس برای همه ی زوج های جوان آرزوی خوشبختی ، سعادت و وفاداری دارد. امیدواریم که محصولات ما نیز بتواند رضایت شما را جلب کرده و یک محیط دلچسب و زیبا را برای شما بسازد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *