شکلات خوری فانتزی جدید

شکلات خوری فانتزی جدید و مدرن

شکلات خوری فانتزی جدید

ظرف شکلات خوری یک ظرف با دو کاربرد می باشد. به این معنی که هم می تواند کاربردی و هم تزئینی باشد. به همین دلیل شکلات خوری فانتزی جدید و مدرن همیشه برای تزئین ویترین منزل ما یا تکمیل جهیزیه عزیزانمان یک گزینه پیشنهاد شده و جذاب است.

شکلات خوری مدرن

شکلات خوری های مدرن و جدید بسته به نوع جنس ، اندازه ، قیمت و … انواع متنوعی دارند.

شکلات خوری فانتزی

در ادامه انواع شکلات خوری تزئینی و فانتزی را براساس جنس آن بررسی می کنیم (همه ی موارد مصرف کاربردی هم دارند) :

این محصول یک محصول مسی است که روی بدنه ی آن از سنگ های فیروزه پوشیده می شود. سطح این محصول بعد از چسبانیده شدن سنگ ها آن قدر صاف و صیقلی می شود که شما نمی توانید وجود سنگ ها را احساس کنید بلکه فقط چشم شماست که سنگ ها را می بیند. اگر کسی اصلا با هنر فیروزه کوب آشنا نباشد گمان می برد که سطح ظرف نقاشی شده است.

ست گلدان شلغمی و شکلات خوری شبکه بری فیروزه کوبی
ست گلدان شلغمی و شکلات خوری شبکه بری فیروزه کوبی

این محصول نیز یک محصول مسی است که روی بدنه ی آن به طرز خاص و ماهرانه ای نقاشی شده است. نقاشی روی مس از دیرباز جزو هنرهای صنایع دستی محسوب می شده است اما هربار رنگ و بوی تازه ای به خود می گیرد و در قالب یک هنر جدید جلوه گری می کند. میناکاری شاید از اولین هنرهایی بود که نقاشی کردن روی ظروف مسی در آن انجام می شد. مس و پرداز و تشعیر که در ادامه معرفی می کنیم نیز به نوعی زاییده شده و خلق شده از هنر ناب و زیبای مینا هستند.

شکلات خوری مس و پرداز هنرلوکس
شکلات خوری مس و پرداز هنرلوکس

همان طور که گفتیم تشعیر هم مانند مس و پرداز از فرزندان هنر میناست.
حال شاید بپرسید که تفاوت تشعیر با مس و پرداز در چیست ؟ در نوع رنگ آمیزی و طرح های استفاده شده در آن است. در هنر تشعیر رنگ ها نسبتا تیره تر از هنر پرداز می باشند.

شکلات خوری تشعیر
شکلات خوری تشعیر پایه دار و بدون پایه

ممکن است تعجب کنید که می شود خاتم را روی مس هم پیاده کرد. اما باید بدانید که خاتم علاوه بر چوب روی بدنه ظروف مسی هم پیاده می شود و نام این هنر مس و خاتم است که طرفداران زیادی هم دارد. بیشتر علاقه مندان به ظروف مسی خاتمکاری همان افاردی هستند که خاتمکاری روی چوب را هم دوست دارند.

شکلات خوری مس و خاتم ممتاز
شکلات خوری ممتاز مس و خاتم درب دار

نوع دیگری از هنر خاتم کاری برای تولید شکلات خوری شیک و ارزان خاتم کاری روی چوب است. این نوع خاتم پیشینه ی بیشتری دارد و بیشتر افراد خاتم را با این نوعش می شناسند.

جعبه شکلات ولنتاین
جعبه شکلات خاتمکاری

این نوع کمی با سایر انواع از نظر نوع کار روی مس متفاوت است. در این روش فلز مس به شکل مفتول های باریکی در می آید و این مفتول های طوری در هم تنیده می شوند و مثل تار و پود بدنه ی ظرف را تشکیل می دهند. البته فلز مس در این روش آبکاری نقره می شود و ظاهری درخشان مانند نقره دارد. البته دارای کیفیت بالایی نیز می باشد.

 شکلات خوری ملیله کاری دسته دار
شکلات خوری ملیله کاری دسته دار

شکلات خوری شیک

شیک بودن شکلات خوری وقتی مدنظر است که بیشتر از جنبه تزئینی به این محصول نگاه کنیم تا جنبه ی مصرفی. شکلات خوری های معرفی شده در مطالب فوق در انواع فیروزه کوب ، نقاشی روس مس و انواع خاتم همگی جزو شکلات خوری های شیک ، لوکس و تزئینی محسوب می شوند، همچنین جنبه کاربردی و مصرفی هم دارند.

شکلات خوری فلزی

خیلی از افراد بخاطر دوام محصولی که تهیه می کنند و نشکن بودن آن به دنبال شکلات خوری فلزی هستند. چه بهتر که یک محصول علاوه بر خاصیت نشکن بودن دارای زیبایی و خاصیت تزئینی نیز باشد. محصولات معرفی شده در بالا همگی (البته به جز نوع خاتمکاری روی چوب) از جنس فلز مس هستند. به این معنی که زیرساخت آن ها یک شکلات خوری مسی است که روی آن کار شده تا زیبا شده و تبدیل به یک محصول دکوری شود. فیروزه، خاتم ، نقاشی ، آبکاری نقره همگی روی سطح شکلات خوری را پوشش داده اند.

قیمت شکلات خوری

اگر می خواهید قیمت انواع شکلات خوری هایی که معرفی کردیم را بدانید می توانید روی دکمه ی زیر کلیلک کنید و علاوه بر قیمت، سایر ویژگی ها و تصاویر شکلات خوری ها را ببینید. در صفحه ی باز شده علاوه بر شکلات خوری در منوها می توانید بقیه محصولات صنایع دستی با همین جنس ها را نیز مشاهده نمایید.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *