کادو روز ولنتاين

کادو ولنتاین

ولنتاین چیست ؟

هديه و کادو روز ولنتاين عشق خرید کادو ولنتاین پسر و دختر صنایع دستی خاص و لوکس. می توانید در روز عشق به عزیزان خود صنایع دستی لوکس و زیبا هدیه بدهید.

شاید تا به حال در مورد روز ولنتاین مطالب زیادی شنیده باشید. که در این روز افرادی که یکدیگر را عاشقانه دوست می دارند به یکدیگر هدیه می دهند. فرقی نمیکند که طرفین چه نسبتی با یکدیگر دارند، مهم این است که بین آن ها عشق وجود داشته باشد. شخصی که به او کادو روز ولنتاين را می دهید می تواند همسر ، دختر ، پدر ، مادر ، یک دوست یا هرکسی باشد که بین شما عشق و علاقه ای وجود دارد.

ولنتاین
خرید کادو ولنتاین

در روم باستان پادشاهی به نام کلادیوس حکومت می کرد . او معتقد بود که مردانی که مجرد هستند سربازانی جنگجوتر و قوی ترند و برای جنگ انرژی و قدرت بیشتری دارند . به همین خاطر فرمانی صادر کرد که طی آن سربازان اجازه ی ازدواج کردن را نداشتند. کشیشی در آن زمان زندگی می کرد به نام ولنتاین. ولنتاین به صورت پنهانی سربازان رومی و دختران مورد علاقه شان را به عقد یکدیگر درمی آورد. وقتی ماجرا آشکار شد و خبر به گوش کلادیوس رسید، دستور داد که ولنتاین را زندانی و سپس اعدام کنند .در زمانی که والنتین در زندان به سر می برد، دختری نابینا که دختر یکی از زندانبانان بود به آنجا رفت و آمد می کرد.ولنتیان نیز عاشق دختر نابینا شد و شروع به نامه نگاری عاشقانه با آن دختر کرد که در پایان همه ی نامه های او این جمله نوشته شده بود : از طرف ولنتاین تو. سرانجام ولنتاین را اعدام کردند اما یاد و خاطره اش در ذهن و دل ها باقی ماند. ولنتاین را در 14 فوریه اعدام کردند که این روز معادل 25 بهمن در ایران است. قدمت روز ولنتیان به سه قرن بعد از میلاد یعنی مطابق با اوایل دوره ی ساسانی در ایران برمی گردد.

ولنتاین 99 کی هست ؟

تاریخ ولنتاین تغییر نمی کند بلکه هرسال همان 14 فوریه و معادل با 25 بهمن در تاریخ شمسی می باشد.

ولنتاین چیست و معادل ایرانی آن کدام است؟

و اما آیا ما در ایران قبلا روزی به نام عشق نداشته ایم ؟ جواب نه تنها مثبت است بلکه باید بگویم که این روز در ایران 20 قرن قبل از میلاد وجود داشت در صورتی که ولنتیان 3 قرن بعد از میلاد به وجود امد.

خب شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که روز عشق در ایران بر چه اساسی به وجود آمد و داستان آن چیست؟ آیا داستانی مشابه ولنتاین دارد؟

جریان به این صورت بوده است که در ایران باستان هر ماه اسم داشت و هر روز از ماه نیز اسم خاص خودش را داشت. برای مثال 5 روز اول را برایتان بیان می کنیم: روز اول به نام روز اهورا مزدا بود، روز دوم روز بهمن (سلامت، اندیشه) بود. بهمن اولین صفت خدا بوده است، روز سوم را اردیبهشت می نامیدند یعنی بهترین راستی و پاکی که این نیز یکی دیگر از صفات خدا بوده است، روز چهارم را شهریور می نامیدند یعنی شاهی و فرمانروایی آرمانی که فقط خاص خدا می دانستند. و بالاخره روز پنجم که ما به دنبال ان هستیم سپندارمذ بوده است. سپندارمذ لقب ملی زمین بوده است. یعنی مقدس، فروتن، گستراننده.

حالا هر ماه نیز نام داشت و نام ها مشابه با روزها بود. پس در هر ماهی که روزی وجود داشت که با آن ماه هم نام بود. روز که با ماهش هم نام میشد را جشن می گرفتند و مراسم های خاص آن روز را به جا می آوردند. یعنی فکر کنید که ما ایرانی ها در هر ماه در یک روز جشن داشتیم. یعنی هر 12 ماه سال را به جشن و شادی سپری میکرده ایم.

و اما 5 اسفند که نام سپندار مذ را دارد و این نام با ماه یکی میشد روز بزرگداشت عشق مخصوصا عشق به زن و زمین بوده است. زیرا زمین را نیز به نوعی مادر می دانستند. مادری که همه ی انسان ها را با مهربانی در آغوش کشیده است و آن ها را دوست می دارد. ایرانیان باستان معتقد بودند که زن و زمین هر دو مهر بی دریغ در وجود خود دارند که آن را نثار دیگران می کنند. به همین دلیل در این روز زنان را بسیار گرامی می داشتند. حتی طی مراسمات نمادین جشن روز عشق ، زنان و دختران را در این روز بر تخت می نشاندند و مانند شاهی از آن ها پیروی میکردند.

سپندارمذگان عشق آریایی
سپندارمذگان عشق آریایی

ولنتاین چی بخرم ؟

شاید این سوال را از خودتان بپرسید که کادو روز ولنتاين چی بخرم ؟ برای خرید هديه و کادو روز ولنتاين عشق یا روز سپندارمذگان که تاریخ آن متفاوت است بهتر است کمی خلاقیت به خرج بدهید تا عشقتان سورپرایز شود. شاید فقط خرید خرس و شکلات کمی تکراری شده باشد و طرف مقابل اصلا به وجد نیاید. اما اگر کادوی خود را باز کند و یکی از صنایع دستی لوکس و زیبا را در آن ببیند حتما این هدیه خاص برایش تازگی دارد و هیجان زده خواهد شد. برای مثال یک جعبه جواهرات از صنایع دستی یا یک باکس شامل یک جاسکه ای خاتم، یک گلدان فیروزه کوبی یا دستبند و انگشتر فیروزه کوب.

انواع کادو روز ولنتاین

در این قسمت انواع مختلفی از هدیه های زیبا برای روز ولنتاین را به شما معرفی می کنیم.

  • کادو فیروزه کوبی برای ولنتاین

یکی از لوکس ترین هدیه ها برای کادو ولنتاین است. انواع محصولات فیروزه مانند سرویس انگشتر ، دستبند و گردنبند ، گلدان فیروزه کوبی به همراه یک گل مسی زیبا ، بشقاب فیروزه کوبی ، خاویار خوری فیروزه کوبی و غیره.

ست گلدان شلغمی و شکلات خوری شبکه بری فیروزه کوبی
ست گلدان شلغمی و شکلات خوری شبکه بری فیروزه کوبی
  • کادو ولنتاین میناکاری

محصولات میناکاری مثل سرویس های مس و مینا (گردنبند ، دستبند ، انگشتر) ، بشقاب های میناکاری شده ، گلدان مینا ، ساعت میناکاری با قاب خاتم ، همه هدیه هایی بی نظیر و فوق العاده شیک و خاص برای کادو روز ولنتاین هستند.

 

  • ملیله کاری هدیه ولنتاین

ظروف ملیله کاری مسی با روکش آبکاری نقره هم زیبا و باشکوه هستند و هم ظاهر درخشان و زیبایی دارند. این محصولات شیک می توانند به صورت تکی یا سری تهیه شوند.

  • کادو ولنتاین خاتم کاری

  • شکلات خوری خاتم کاری پر از شکلات
  • جعبه جواهرات خاتم کاری
  • یک سکه طلا درون یک جاسکه ای خاتم کاری
  • قلمدان خاتم کاری
  • جاقرآنی خاتم کاری
  • صفحه شطرنج و تخته نرد خاتم کاری
  • و غیره

همه می توانند هدیه متفاوت ولنتاین امسال شما باشند.

  • مس و مینا کادو ولنتاین امسال

مس و پرداز نام دیگری برای مس و مینا می باشد که محصولات شیکی برای کادو روز ولنتاین برای شما دارد. کافی است که کمی در بین این محصولات دقت کنید تا بهترین گزینه ها را متناسب با سلیقه ی طرف مقابلتان بیاید.

  • تابلو قلمزنی

یک هدیه لوکس و لاکچری برای کادو روز ولنتاین شما تابلو قلمزنی است که می تواند تا همیشه روی دیوار اتاق عشقتان بدرخشد و شما را به او یادآوری کند. با خرید تابلو قلمزنی برای ولنتاین به او نشان می دهید که بسیار زیاد برایتان اهمیت دارد.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *