هدیه روز مادر سماور ذغالی قلمزنی

سماور زغالی قلم زنی مدل شکاری

هدیه روز مادر

هدیه روز مادر می تواند یک سماور ذغالی قلمزنی لوکس و زیبا باشد. اگر می خواهید یک هدیه خاص از هرسال به مادر یا مادربزرگ عزیزتان بدهید، این گزینه پیشنهاد ماست. هنر زیبای قلمزنی طرح های مختلف و نقش های خاصی را بر روی بدنه ی ظروف مسی حک می کند. سماور ذغالی قلمزنی یکی از لوکس ترین کالاهای صنایع دستی به شمار می رود.

سماور ذغالی برای مادربزرگ ها می تواند خاطره انگیز باشد. مادربزرگ هایی که در دوران کودکی شان با سماور ذغالی چای درست می کردند و شاید هنوز طعم آن را زیر زبان خود داشته باشند.

هدیه سماور به شاه و وزیر

ایرانیان در ابتدای سلطنت ناصرالدین شاه، یعنی اواسط قرن نوزدهم میلادی، با سماور آشنا شدند. در زمان صدارت امیرکبیر اولین سماور وارد ایران شد. در واقع  دربار فرانسه، هدایایی برای شاه و صدر اعظمش امیر کبیر، فرستاد که دو سماور یکی برای شاه و دیگری برای امیر جزو آن هدایا بود. سماور شاه نقره مطلا و سماور امیرکوچکتر و نقره منبت بود. این دو سماور با الکل، گرم می شد.

سماور، در لغت به معنای خود جوش است. در لغت نامه دهخدا و فرهنگ عمید و .. . ریشه این کلمه روسی معرفی شده و اینطور بیان شده است که یک قسم ابزاری است، فلزی که جهت جوش آوردن آب به کار می رود و در میانش آتشخانه دارد. مردم عامه به آن  حمام برنجی هم می گفتند .

هدیه روز مادر سماور ذغالی قلمزنی

شاید سن شما به آن نرسد که بدانید سماور ذغالی چیست و چگونه کار می کرده است.
سماور های قدیمی ذغالی بود و بدون نیاز به نفت و گاز و برق، بلکه با ذغال روشن می شد و کار می کرد. به همین دلیل می توانستند آن را با خود به هرجایی که می خواهند ببرند و با ذغال آن را روشن کنند. بنابراین مردم در گردش و تفریح های خود، مثل ایام عید نوروز و یا تعطیلات دیگر و به خصوص سیزده بدر وقتی بساط خود را در باغ ها و مکان های تفریحی اطراف شهر پهن می کردند، سماور و لوازم تهیه چای را هم به راه می انداختند و چای می نوشیدند. سماور ذغالی می تواند یک خرید هدیه خاص روز مادر باشد.

سمار ذغالی قلم زنی مدل شکاری
سمار ذغالی قلم زنی مدل شکاری قیمت مناسب

البته می توانید سماورذغالی قلمزنی را با محصولات دیگر مسی که کامل کننده ی ست سماور هستند هدیه بدهید. تکمیل ست مسی برای تهیه چای به صورت تزئینی که البته بعضی از محصولات آن کاربردی هستند بسیار برای شما لذت بخش می باشد.

محصولات تکمیل کننده ی هدیه روز مادر :

هدیه روز مادر پاسماوری مسی

برای مثال پاسماوری مسی که از آن به عنوان ظرف چای خشک، یا نبات و قند و پولک استفاده می شود.

خرید پاسماوری مسی
پاسماوری مسی

هدیه روز مادر پارچ مسی

همچنین پارچ مسی که از آن برای آب کردن سماور استفاده می شود.

پارچ مسی طرح اردک
پارچ مسی طرح اردک

هدیه روز مادر لیوان مسی

هنوز دو محصول دیگر باقی مانده است تا ست سماور شما برای هدیه روز مادر کامل تر و زیباتر شود. سینی مسی و لیوان مسی که وقتی همه ی این محصولات را در کنار هم گوشه ای از اتاق یا روی اپن یا داخل دکور قرار بدهید آنقدر تماشاشیی و چشم نواز می شوند که خودتان نمی توانید چشم از آن ها بردارید.

حرید لیوان مسی
لیوان مسی

هدیه روز مادر سینی مسی

وقتی لیوان های مسی را به تعداد دلخواه در سینی مسی بچینید و آن را کنار سماور بگذارید و در یک طرف دیگر پارچ مسی را قرار بدهید. جای پاسماوری را هم که خودتان می دانید، آنوقت این ست زیبا  تماشا دارد.

سینی مسی
سینی مسی لوکس

سماور، هدیه ی صنایع دستی در روز مادر

البته در بین صنایع دستی انواع مختلفی از سماورها به جز سماورذغالی قلمزنی وجود دارند که مناسب هدیه روز مادر می باشند.

  • سماور فیروزه کوبی

یکی از آن ها سماورهای فیروزه کوبی است که بسیار زیبا و لوکس هم هستند. هنر فیروزه کوبی نیز یکی از هنرهای پرطرفدار صنایع دستی به شمار می رود. استفاده از سنگ های فیروزه به خصوص سنگ فیروزه نیشابور باعث ایجاد مرغوبیت در کالا می شود.

سرویس سماور فیروزه کوبی اصفهان
سرویس سماور فیروزه کوبی

 

سرویس سماور و قوری فیروزه کوب آقاجانی
سماور و قوری فیروزه کوب

البته اگر قصد دارید به عنوان هدیه روز مادر از محصولات میناکاری ، فیروزه کوبی، خاتم کاری ، سفره های قلمکار، ساعت دیواری یا غیره استفاده کنید. یا قصد خرید تابلو برای مادر عزیزتان را دارید نیز فروشگاه اینترنتی هنرلوکس همه ی این محصولات را با قیمت مناسب و کیفیت بالا به شما عزیزان ارائه می دهد.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *