لوکس و لاکچری

صنایع دستی هنرلوکس

مفهوم واژه ی لاکچری و لوکس

لوکس و لاکچری مفهوم متفاوتی دارند ، لوکس به معنای مقیاس سنجش نوری است که با چشم انسان درک می شود. لاکچری کالایی که درصد تغییرات تقاضا برای آن بیشتر از درصد تغییرات درآمد است. در بین مردم جامعه این دو واژه در کنار هم به معنی کالاهی خاص و ویژه ای است که درخشندگی دارند. البته نه درخشندگی ظاهری بلکه منظور از درخشندگی اینجا توی چشم بودن و جلب توجه کردن است.

لاکچری و لوکس

 علت روی آوردن مردم به کالاهای لاکچری

بیشتر قشر جوان هستند که تحت تاثیر فرهنگ لاکچری قرار گرفته اند. علت آن هم نیاز جوانان به دیده شدن و جلب توجه کردن است. جوانان طبیعتی دارند که دوست دارند موردتوجه و تایید دیگران قرار بگیرند. حال این نیاز ممکن است به شکل های مختلفی تامین شود :

1) ممکن است افراد خانواده از کودکی توجه لازم را به فرزند خود داشته باشند و این روند تا سنین بالاتر نوجوانی و جوانی هم به شکل صحیح خود ادامه پیدا کند.

2) ممکن است فرد بخاطر نمرات بالای تحصیلی در مدرسه به میزان کافی مورد توجه دوستان و معلمان و کادر مدرسه قرار بگیرد و این نیاز در او تامین شود.

3) ممکن است فرد استعداد خاصی در زمینه ای داشته باشد ، آن استعداد در وی شکوفا شود (با کمک خانواده یا در شرایطی دیگر ) و بخاطر آن استعداد مثلا هنری ، فنی یا علمی و … مورد توجه اطرافیان خود قرار بگیرد و نیاز او به دیده شدن تامین شود.

اما حالات دیگری نیز ممکن است اتفاق بیفتد :

4) فرد یا به اندازه ی کافی و موردنیازش در سنین مختلف موردتوجه قرار نگیرد یا اینکه بخاطر شرایط نامساعد خانوادگی و زندگی اش اصلا موردتوجه قرار نگیرد.

5) حالت دیگر اینکه فرد مورد توجه قرار بگیرد و در خانواده تایید شود اما شکل توجه کردن و میزان آن صحیح نباشد و باز باعث ایجاد امنیت روحی کافی در فرد نشود.

حال وقتی فرد به سن جوانی یا بزرگسالی می رسد و هنوز نیاز به دیده شدن و موردتوجه قرار گرفتن در او تامین نشده است به دنبال راهی برای تامین این نیاز می گردد. یکی از راه های تامین این نیاز استفاده از کالاهای لوکس و لاکچری است.

کالاهای لاکچری و لوکس

محصولات لاکچری معمولا محصولاتی هستند که قیمت بسیار بالا  و برند خاص و شناخته شده ای دارند. این محصولات باید از نظر جنس نیز مرغوب بوده و ماندگاری بالایی داشته باشند. انواع وسایل شخصی مانند ساعت ، گوشی موبایل ، دستبند ، انگشتر ، اتوموبیل ، لباس های مارک ، جعبه جواهرات و انواع بسیار متنوعی از محصولات لوکس که از مرغوبیت بالایی نیز برخوردار باشند.

تغییر مفهوم لاکچری

ما باید با فرهنگ سازی و تبلیغات صحیح در راستای ارتقای اطلاعات و آگاهی افراد جامعه ، معنا و مفهوم لاکچری را به معنای درست خودش برگردانیم. ما کشوری هستیم که روزی صاحب برترین فرهنگ و تمدن در جهان بودیم. نام ایران و فرهنگ ایرانی درخشان ترین و لوکس ترین نام در بین کشورها بود. به عبارتی می توان گفت لاکچری ترین فرهنگ ها نزد ایرانیان بود. مرغوب ترین وسایل در ایران تولید می شد. هنوز هم ما می توانیم مفهوم این واژه را به اصل خودش برگردانیم. هنوز هم بقایایی از هنر و فرهنگ ما وجود دارد که باید به کمک آن ها فرهنگ خودمان را احیا کنیم.

صنایع دستی لوکس

صنایع دستی ایران در شهرهای مختلف نماد بسیار بزرگ و باارزشی از هنر و اصالت ایراینان است. محصولاتی که نسبت به کالاهای لاکچری که در حال حاضر باب شده است هم بسیار مرغوب تر هستند و هم قیمت بسیار مناسبی دارند. صنایع دستی و زیورآلات صنایع دستی در جنس ها و طرح های مختلفی با کیفیت بالا و مناسب برای انواع سلیقه ها تولید می شوند و طرفداران زیادی دارند. افراد هنرمند یا هنری ، هنردوست و کسانی که اطلاعات خوبی راجع به صنایع دستی و هنر دارند از طرفداران و مشتریان دائم محصولات لوکس صنایع دستی هستند.

چرا افرادی لاکچری صنایع دستی میخرند ؟

3 دلیل مهم و اصلی وجود دارد که افراد لاکچری و هنری به سمت صنایع دستی می آیند و همیشه در منزل خود وسایل لاکچری دارند. یا در دست و گردن آن ها همیشه زیورآلاتی از صنایع دستی دیده می شود.

1) دلیل اول زیبایی چشمگیر این محصولات است. علاوه بر آن مرغوبیت بالا و جنس مقاومی که محصولات لوکس و لاکچری صنایع دستی دارند.

2) دلیل اول این است که این افراد در مورد نحوه ی تولید این محصولات اطلاعات دارند و می دانند که چه زحمات زیادی پشت هرکدام هست و چه مواد اولیه ی خاصی برای تولید آن ها استفاده شده است. برای مثال در تولید یک دستبند یا انگشتر فیروزه کوبی از سنگ فیروزه استفاده شده است. یا در محصولات خاتم کاری از فلزات ، استخوان (بیشتر استخوان شتر) و چوب مرغوب استفاده می شود.

3) دلیل سوم این است که صنایع دستی در عین حال که بسیار لوکس ، زیبا ، مرغوب و خاص هستند در مقابل سایر محصولات لاکچری قیمت بسیار مناسب تری دارند.

انگشتر فیروزه کوبی صنایع دستی اصفهان
انگشتر فیروزه کوبی لاکچری

هنرلوکس ارائه دهنده لاکچری ترین محصولات صنایع دستی

می توان گفت مجموعه ی هنرلوکس با هدف ارتقای فرهنگ زیبایی شناسی ، حمایت از تولید داخلی و هنرمندان صنایع دستی تا کنون بزرگترین عرضه کننده صنایع دستی در اصفهان است.  می توانید در سایت هنرلوکس هم محصولات زیبا و خاص ما را دیدن یا خریداری کنید. و هم اینکه با روند تولید هرکدام از صنایع دستی بیشتر آشنا شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *