خرید و فروش عمده میناکاری اصفهان

خرید و فروش عمده میناکاری اصفهان و سایر صنایع دستی اصفهان از مجموعه هنر لوکس ، مجموعه صنایع دستی هنرلوکس آماده ی ارائه ی زیباترین ، متنوع ترین و مرغوب ترین محصولات میناکاری اصفهان به شما عزیزان می باشد.

فروشنده ی آگاه میناکاری باشید

اگر به عنوان یک فروشنده ی محصولات میناکاری در مورد نحوه ی تولید ظروف مینا اطلاع دارید که بسیار عالی است. اما اگر اطلاعات شما کم ، ناقص و ناکافی است به شما توصیه می کنیم تا پایان این مطلب را مطالعه نمایید. زیرا شما به عنوان یک فروشنده باید راجع به محصولی که قرار است بفروشید اطلاعات کامل داشته باشید تا بتوانید مشتریان را جذب کرده و به درستی راهنمایی کنید. به این صورت مشتریان به شما اعتماد کرده و فروش شما افزایش پیدا می کند.
 

نحوه ی تولید ظروف میناکاری اصفهان

مرحله ی اول :
تولید ظروف مسی در کارگاه مسگری است. این ظروف از ورقه های مس با ابزار مربوطه به شکل های مختلف در می آید. سپس در کوره حرارت داده می شود تا انعطاف پذیر شوند. ممکن است ظروف را در این مرحله قلمزنی هم بکنند تا شکل های خاص مورد نظر را پیدا کند. برای قلم زنی نی زاستاد قلم زن این کار را انجام می دهد. برای قلم زنی معمولا داخل ظرف را با قیر پر می کنند تا هم صدای ضربات چکش را کمتر منعکس کند و هم انعطاف پذیرتر باشد. سپس با حرارت دهی مجدد این قیر را از ظرف جدا کرده ، ظروف را کاملا تمیز می کنند و به دست هنرمندان میناکار می رسانند.
مرحله ی دوم :
در این مرحله ابتدا باید ظرف را لعاب بدهند تا آماده نقاشی کردن شود. معمولا ظروف 3 بار لعاب داده می شوند.لعاب دادن را یا با پیستوله انجام می دهند یا ظرف را در ماده ی مورد نظر غرقاب می کنند. لعاب کاری سه مرتبه انجام می شود. ظروف در بار اول کمی زرد می شوند. بار دوم کاملا زرد و بار سوم سفید می شوند. میزان حرارت دهی در مراحل لعاب کاری بسیار مهم است تا ظروف کیفیت مناسب پیدا کنند و عملیات لعاب به درستی انجام شود تا نتیجه ی دلخواه و مطلوب را بدهد.پس از لعاب کاری باید ظرف را در محیطی بدون گرد و غبار قرار دهند تا کاملا خشک و تثبیت شود.
سپس هنرمند میناکار باید ابتدا نقش و طرح خود را روی ظرف پیاده کند و سپس آن را رنگ آمیزی نماید.
مرحله ی سوم و آخر :
در این مرحله ظرف را در کوره ای با حرارت حدود 700 درجه سانتی گراد قرار می دهند تا رنگ ها تثبیت شوند. سپس آن ها را لعاب داده و مجددا در کوره می گذارند. در آخر هم لبه های ظرف را با فلز مس یا برنج می پوشانند تا هم زیباتر شود و هم تیزی احتمالی آن از بین رفته و به دست آسیب نرسانند.
 
 
 
 

اگر به دنبال یک فروشگاه مطمئن با محصولات مرغوب برای خرید و فروش عمده میناکاری اصفهان هستید می توانید با مدیریت فروشگاه هنرلوکس تماس بگیرید. ما پاسخ گوی تمامی سوالات شما در زمینه ی خرید عمده ی محصولات میناکاری هستیم.

همچنین اگر قصد خرید عمده ندارید اما از یک محصول بیش از یک نمونه می خواهید می توانید در سایت هنرلوکس یک کالا را به تعدادی که مدنظر دارید سفارش بدهید. اگر تعداد درخواستی شما در انبار موجود باشد می توانید خرید کرده و در محل کار یا منزل خود با پست رایگان آن ها را تحویل بگیرید.

خرید و فروش محصولات میناکاری هنرلوکس اصفهان

شاید بخواهید همین جا انواع محصولات ما را بدانید تا برای خرید و فروش عمده محصولات میناکاری اصفهان تصمیم بگیرید. البته اگر به سایت مراجعه کنید و تنوع محصولات را در دسته بندی های موجود در آن نگاه کنید و مورد بررسی قرار دهید بسیار بهتر خواهد بود. اما اینجا چند محصول را به طور مختصر نام می بریم.

  • گلدان
  • بشقاب
  • ساعت
  • کاسه بشقاب
  • تندیس های مینا
  • قندان
  • گزخوری
  • و سایر محصولات میناکاری در طرح ها و اندازه های مختلف دارای باکس و بدون باکس
میناکاری
خرید و فروش میناکاری اصفهان

محصولات میناکاری اصفهان را از فروشگاه های مختلفی میتوانید خرید کنید. ولی اگر قصد دارید در این زمینه یک فروشنده باشید به شما توصیه میکنم از فروشگاهی خرید عمده ی خود را انجام دهید که هم به کیفیت و مرغوبیت محصولات آن اطمینان داشته باشید ، هم قیمت مناسبی با توجه به خرید عمده ی شما به شما پیشنهاد بدهند و هم در طول همکاری بتوانند به شما مشاوره هم بدهند تا گاهی سوالاتی را که برایتان به وجود می آید با آن ها در میان گذاشته و به دانش خود بیفزایید.

هنر مینا از کی به وجود آمد؟

میناکاری، میناگری هنری است که سابقه‌اش به حدود پنج هزار سال پیش می رسد.  امروزه این هنر بیشتر بر روی مس و سفال انجام می‌شود اما می‌توان بر روی طلا و نقره نیز آن را انجام داد. امروزه در ایران کانون تولید ظروف میناکاری شهر اصفهان است. و کانون تولید جواهرات میناکاری شهر اهواز می‌باشد.

در واقع نوعی نقاشی کردن روی ظروف و اشیا است که در آن بیشتر از رنگ آبی استفاده می شود. علت نامگذاری ان هم به دلیل همین رنگ است که به گند مینا و آسمان بر می گردد.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *