صنایع دستی را از کجا بخریم؟

صنایع دستی را ازکجا بخریم؟

از تولید صنایع دستی تا خرید آن

پاسخ به این سوال که صنایع دستی را از کجا بخریم؟ مستلزم این است که ما در ابتدا تفاوت بین تولید و عرضه یک محصول را بدانیم. وقتی ما صنایع دستی را از فروشگاهی بخریم که خود دارای واحد تولیدی است هم محصولات با کیفیت تر و هم با قیمت مناسب تر را می توانیم بخریم. علت این امر این است که همه ی محصولات این فروشگاه حاصل کار یک تولیدی خاص است پس در برای حفظ اعتبار نام خود سعی در تولید محصولات با کیفیت تر دارد. از طرفی چون واسطه های فروش از این میان حذف می شوند فروشنده که به نوعی همان تولیدکننده است این امکان را دارد که صنایع دستی را با قیمت مناسب تر به شما بفروشد.

اما فروشگاه هایی که صرفا فروشنده محصولات خاصی از صنایع دستی هستند و خودشان تولیدکننده نمی باشند ممکن است محصولات خود را از چند تولیدی مختلف تهیه کنند، در نتیجه ممکن است محصولات با کیفیت های مختلف در کنار هم چیده شده باشند و شما متوجه تفاوت کیفیت آن ها نشوید. از طرفی تولید کننده در این شرایط ممکن است چندان نگران حفظ نام و برند نباشد چون محصول جای دیگری به فروش می رسد و در ارتقای کیفیت چندان تلاش نکند. از سوی دیگر چون فروشنده یک واسطه بین تولیدکننده و مصرف کننده محسوب می شود نمی تواند محصول را به همان قیمتی که از تولیدی تهیه کرده است به شما بفروشد زیرا در این صورت هیچ سودی عاید خودش نشده است. بنابراین با کمی یا مقدار زیادی افزودن بر قیمت صنایع دستی آن را به شما عرضه می کند.

صنایع دستی را با چه قیمتی بخریم؟

همزمان با اینکه به این سوال فکر می کنید که خرید صنایع دستی را از کجا بخریم؟ حتما به قیمت آن هم فکر میکنید. همانطور که در ابتدای مطلب حاضر اشاره کردیم یکی از مواردی که در قیمت صنایع دستی تاثیرگذار است این است که واحد فروش، خود، واحد تولید باشد یا خیر. موارد دیگری نیز در قیمت صنایع دستی که می خواهیم بخریم تاثیر دارند.

  • نوع صنایع دستی : در رابطه با نوع آن ، بستگی به مواد به کار رفته در یک محصول از صنایع دستی و همچنین بستگی به میزان زحمتی که در تولید آن وجود دارد قیمت آن ها نیز متفاوت خواهد بود. برای مثال محصولات میناکاری قیمت مناسب تری نسبت به محصولا فیروزه کوبی دارند. یا در بین پارچه ها، محصولات قلمزنی قیمت مناسب تری نسبت به پارچه های ترمه دارند.

 

  • کیفیت صنایع دستی : و اما در رابطه با کیفیت تولید، گاهی کیفیت تولید ممکن است در قیمت تاثیرگذار باشد اما این به آن معنا نیست که وقتی جنسی یا کالایی گران تر بود حتما کیفیت بهتری هم دارد. گاهی حتی ممکن است عکس این قضیه اتفاق بیفتد. برای مثال ممکن است دو کالا با کیفیت های متفاوت با یک قیمت یکسان به فروش برسند.

 

  • برند صنایع دستی : نه تنها در صنایع دستی بلکه در همه نوع محصول یا کالایی ممکن است شاهد این موضوع بوده باشید که کالایی صرفا به دلیل اینکه تولید برند خاصی هست قیمت بالاتری دارد. حال ممکن است این محصول واقعا از سایر برندها باکیفیت تر باشد و یا خیر. گاهی یک برند در یک برهه ی زمانی بخاطر کیفیت بالای محصولات یا بازاریابی قوی که داشته است یا هر دومورد یا بخاطر دلایل دیگری بسیار برجسته می شود و اعتماد مشتریان را جلب می کند.
صنایع دستی را با چه قیمتی بخریم؟
صنایع دستی اصفهان را با چه قیمتی بخریم؟

 

صنایع دستی را با چه هدفی بخریم؟

اینکه ما صنایع دستی را به چه دلیل خرید می کنیم نیز در میزان دقت ما هنگام خرید تاثیرگذار است. برای مثال وقتی قصد داریم آن را به عزیزی هدیه بدهیم یا یکی از اقوام و دوستان که پیش او رودربایستی داریم ممکن است خیلی بیشتر دقت کنیم و بخریم تا زمانی که می خواهیم آن را برای ویترین منزل خودمان بخریم .

بعضی از افراد ممکن است نگرش وسیع تری داشته باشند و هدفشان از خرید صنایع دستی، حمایت از هنرمندان، تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی باشد.

بعضی دیگر ممکن است برای حفظ سنت ها و فرهنگ و هنر خود و انتقال این ارزش ها به فرزندان خود و نسل های بعدی اقدام به خرید صنایع دستی و استفاده از آن ها در منزل یا محل کار خود بکنند یا آن ها را به فرزندان خود هدیه بدهند.

با توجه به اینکه ما صنایع دستی را به چه منظور میخریم، ممکن است در خرید خود کمتر یا بیشتر دقت کنیم.

خرید صنایع دستی
هدف از خرید صنایع دستی

آشنایی با صنایع دستی پیش از خرید

اگر می خواهید قبل از خرید با انواع صنایع دستی آشنا شوید ما در این جا چند نمونه را به شما معرفی می کنیم.

محصولات میناکاری : نقاشی کردن طرح های زیبا بر روی بدنه ی ظروف مسی یا سفالی که قدمت 5000 ساله دارد. در این محصولات از رنگ آبی زیاد استفاده شده است و تعدادی از رنگ های دیگر نیز با آبی ترکیب شده و جلوه ی خاصی به آن ها می بخشد. خریداران محصولات میناکاری بسیار زیاد هستند.

بشقاب میناکاری 25 سانتی
بشقاب میناکاری 25 سانتی

محصولات فیروزه کوبی : با چسباندن سنگ فیروزه ی اعلا بر بدنه ی ظروف مسی ایجاد می شوند. این محصولات طی مراحل مختلف تولید شده تا این سنگ ها آن قدر صاف و صیقلی شوند که شما باور نمکینید این ها زمانی سنگ بوده اند که حالا مانند یک نقاشی روی بدنه ی ظروف حک شده اند. یکی از لوکس ترین خریدهای صنایع دستی است که شما می توانید داشته باشید.

چای خوری فیروزه
قیمت چای خوری فیروزه کوب

محصولات مس و پرداز : این هنر در سال های اخیر متولد شد اما زود خود را در دل مردم جا کرد. هنری که از هنر میناکاری الهام گرفته است و به آن نقاشی روی مس هم گفته می شود.

شکلات خوری مس و پرداز
شکلات خوری مس و پرداز هنرلوکس

محصولات ملیله کاری : این محصولات از مفتول های فلزی که اغلب نقره ، طلا و مس هستند ایجاد می شود که باید طی مراحلی به شکلی به هم متصل بشوند تا ظرف به شکل مورد نظر ایجاد شود. گاهی آن را ملیله دوزی اشتباه می گیرند. ملیله دوزی هنری بر روی پارچه است اما ملیله کاری مربوط به ظروف فلزی می باشد.

سرویس اجیل خوری ملیله
سرویس اجیل خوری ملیله

محصولات خاتم کاری : مواد اولیه این محصولات فلز (معمولا مس)، استخوان (معمولا استخوان شتر) و چوب است. این مواد برای ایجاد همان نقش و نگارهای ریزی به کار می روند که روی بدنه ی وسایل چوبی یا مسی نقش می بندند. خاتم کاری در بین صنایع دستی محصولات کاربردی زیادی دارند و شاید به این دلیل زیاد از این محصولات خرید می شود.

شطرنج خاتم کاری کشودار
شطرنج خاتم کاری کشودار لوکس

محصولات قلمکار : در منزل اکثر ما ایرانی ها رومیزی های قلمکار، جانماز و سفره و انواع محصولات قلمکار دیده می شوند. مهر قلمکاری آغشته به رنگ می شود و با دقت زیادی روی پارچه قرار می گیرد تا کم کم نقش و طرح نهایی حاصل شود. موقعی که می خواهیم این گروه از صنایع دستی بخریم باید به نظم نقش روی پارچه ها دقت کنیم.

سجاده قلمکار عطریان
سجاده قلمکار عطریان

ظروف مسی : این ظروف از جنس مس بوده و روی آن لعاب می دهند تا از فواید آن بهره ببرند و مضرات آن به بدن نرسد. روی ظروف را هنرمندان قلمزن نقش های مختلف قلمزنی میکنند تا زیباتر و جذاب تر باشد.

خرید لیوان مسی
خرید لیوان مسی

محصولات قلمزنی : یکی از محصولات تزئینی در بین محصولات قلمزنی ، تابلوهای قلمزنی هستند که ممکن است آن را بیشتر به عنوان هدیه برای بستگان و دوستان یا برای تزئین دیوار اتاق منزل خودمان بخریم. این تابلوها یک قطعه پلاک مسی قلمزنی شده دارند که معمولا با یک قاب خاتمکاری شده احاطه شده است.

تابلو قلم زنی خاتم صلیبی اصفهان اثر استاد سجاد جعفری
تابلو قلمزنی خاتم صلیبی

 

شاید پس از مطالعه ی مطلب فوق باز هم این سوال در ذهنتان هست که خب بالاخره صنایع دستی را از کجا بخریم؟ پیشنهاد من به شما این است که روی دکمه ی زیر کلیک کنید تا سایت هنرلوکس را مشاهده نمایید. هنرلوکس یکی از بهترین تولیدکننده های صنایع دستی است که محصولات باکیفیت خود را در فروشگاه اینترنتی خود به فروش می رساند و از این جهت محصولاتی باکیفیت را با قیمتی مناسب و با ارسال رایگان به درب منزل یا محل کار شما ارسال میکند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *