بازار صنایع دستی اصفهان

میدان نقش جهان

بازار صنایع دستی اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی شهر گنبدهای فیروزه ای و کتابی جاودانه از معماری و هنر فاخر ایران زمین است. شهر موزه ای با میراث غنی فرهنگی، هنری، گردشگری، علمی، معنوی، مساجد باشکوه، مناره های بلند، عمارتهای زیبا، پلهای تاریخی، بازارهای قدیمی و کاخهای مزین به هنر است.

هرساله اصفهان گردشگرهای بسیار زیادی را برای صنایع دستی اصفهان از سرتاسر دنیا به خود جذب نموده است.

صنایع دستی
صنایع دستی اصفهان

آدرس بازار صنایع دستی اصفهان

آدرس بازار صنایع دستی اصفهان در میدان نقش جهان واقع شده است که از قدیمی ترین و بزرگترین مراکز فروش سنتی خاورمیانه به شمار میرود. مسجد جامع ، مسجد شیخ لطف الله ، امارت عالی قاپور ،بازار قیصری ، بازار مسگر ها ،قهوه کاشیا،…. از قسمت های مختلف این بازار است. در بازار صنایع دستی اصفهان محصولات متفاوتی بفروش می رسد که حتی برای یک بار هم شده دیدن و لذت خرید از این بازار را از دست ندهید

صنايع دستی اصفهان در طول قرن های متمادی به عنوان نماينده هنر اصيل قوم ايرانی در جهان معرفی شده است.

از اين رو اگر اصفهان را مهد صنايع دستی ايران بناميم سخنی به گزاف نگفته ايم. چرا كه ويژگي هاي فكري و رواني صنعتگر اصفهاني مانند ذوق، هنر، پشتكار و قناعت موجب شده است تا فرآورده هاي دست ساز اصفهان نه تنها در كشورمان خريداران فراوان داشته باشد.

مسافران و گردشگران و علاقمندان خارجي نيز طالب دست ساخته هاي اصفهان با ويژگي هاي خاص آن می باشند.

استان اصفهان يکی از بزرگترين مراکز توليد انواع مختلف صنايع دستی ايران محسوب می شود. اين استان از قديم الايام مهد هنرهای زيبا و صنايع ظريفه بوده است.

پیشینه ی صنایع دستی اصفهان

تزئينات آجری، کاشی کاری، گچ بری و انواع خط در آثار تاريخی اصفهان، از حدود قرنها پيش تا دوره معاصر، بر اطراف و جوانب مناره ها و داخل و خارج مساجد، قصرها و هنرهای زری دوزی و قلم کاری، ترمه و نقره کاری و تذهيب و تحرير انواع کتاب، قرآن و قطعات نگارگری و نقاشی جملگی به مرکزيت هنری اصفهان گواهی می دهند.
سيم کشی، زرکشی، زربافي، گلابتون دوزی، پولک دوزی، زنجيره بافی، قالی بافی و نساجی از صنايع دستی رايج اصفهان است.

اين صنايع دستی در عهد شاهان صفوی رونق فراوان داشت.

در دوران قاجاريه، بازار صنايع دستی اصفهان از رونق افتاد. ولی بعد از انقلاب مشروطه باز توسعه يافت.

به طور کلی طرح و نقش عموم صنايع دستی اصفهان اعم از فرش و قلمکار و ظروف قلمزنی و کاشی، دوختنی های روی پارچه تحت تاثير طرحهای تزئينی دوران صفويه قراردارد.

طراحان اصفهان، به نسبت قدرت درک و مهارت خود از آثار قديمی اقتباس می کنند و با خلاقيت خود، آنها را زيباتر می سازند.

در حال حاضر اهم صنايع دستی اصفهان عبارتنداز

مینا کاری ، از برجسته ترین هنرمندان میناکاری اصفهان میتوان از استاد مرتضی اسماعیلی ،میناکاری کهن ، میناکاری گل و مرغ استاد بدرالسماع ، میناکاری به سبک پرداز استاد بصیرت،مینای استاد غلامعلی فیض اللهی و استاد پیکام ،استاد حسینی نام برد.

فیروزه کوبی و مس و پرداز یا همان نقاشی روی مس میتوان از آثار استاد امیر اقاجانی، استاد درویش و شاهین شیرازی.

برای خرید کادو روز پدر و هدیه خاص برای روز مادر روی لینک فروشگاه صنایع دستی کلیک کنید

رشته ملیله کاری ، استاد امین نگار و تابلوی های حکاکی روی مس استاد سجاد جعفری

در شته خاتم کاری، مس و خاتم های معمار اصفهان یاد کرد که اثار اساتید بالا و دیگر محصولات و برند های صنایع دستی در فروشگاه های میدان امام به فروش می رسد.

در این مغازه ها وقتی در هوای بهاری میدان قدم میزنیم می توات تابلوهای قدیمی و زیبا را ببینیم.

این کالاها با نام های صنایع دستی صدف کوروش کروبی سعید ،گنجینه هنر ابراهیم امینی نژاد ، رضا سرجوقیان ، میناکاری حجازی، پارس هنر رصاف چی، فراغتی، ملاکریمی، مینای پیکام، آثار خاتم استاد صدفی،امیر ، گالری عقیق، هنر سرای امیرکبیر، امین الرعایا، رخ بر، رضا صفامهر ،نصف جهان، جندقیان، آقاجانی، درویش، حسینی و…وجود دارد.

حمایت از کالای تولید ایرانی آیا محصولی به غیر از هنر دست جوانان کشورمان می باشد.

امسال سال تولید ملی می باشد. از محصولات جدید صنایع دستی میتوان فهمید که تولید کنندگان تمام توان خود را برای تولید بهترین و زیباترین محصولات گذاشته اند. فقط کافیست شما با خرید خود باعث رونق اقتصاد کشور و حمایت از هنرمندان عزیز کشورمان شوید. هدف اصلی فروشگاه اینترنتی هنر لوکس نیز همین می باشد.

4.6/5 - (42 امتیاز)

1 دیدگاه برای “بازار صنایع دستی اصفهان

  1. اشتراک‌ها: صنایع دستی آقاجانی - صنایع دستی هنرلوکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *